Veiligheidsmaatregelen vanaf 24 juni 2026
De afgelopen weken werd De Rinck het slachtoffer van vandalisme, diefstal, agressie en intimidatie.
Om de veiligheid van onze medewerkers en gebruikers te garanderen, hebben we besloten om onze voordeur (tijdelijk) te sluiten.
De deur wordt enkel opengemaakt voor deelnemers van activiteiten die in ons gebouw doorgaan en voor mensen die vragen hebben voor onze balie.
Dit betekent helaas dat we onze sociale functie in de buurt op dit moment niet meer kunnen opnemen zoals jullie dat van ons gewoon zijn. We merken dat de onrust in de buurt verhoogt, wat ook meer spanningen binnenbrengt in ons open huis.
Wij organiseren overleg met onze partners in de buurt en gaan samen met de preventiedienst en gemeente op zoek naar oplossingen om het samenleven terug leefbaar te maken.
Tijdens de openingsuren van het onthaal kunnen mensen aanbellen en maakt één van onze medewerkers de deur open voor onze gebruikers. Na de openingsuren wordt de deur opengemaakt door onze conciërge.
We bedanken jullie voor het begrip.